• ۰
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۰
  • سئو و بهینه سازی

    سئو و بهینه سازی وبسایت، بحث داغ این روزها در دیجیتال مارکتینگ هستند. به عنوان صاحب یک کسب و کار، لازم است تا بدانیم این دو چه هستند و چرا همواره در کنار یکدیگر قرار می گیرند. همچنین اهمیت وجود سرویس سئو و بهینه سازی بر روی پیشرفت و در نهایت، فروش یک کسب و کار آنلاین، مسئله ای بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه بسیاری از صاحبین کسب و کار بر آن واقف نیستند. 

    در اینجا قصد داریم به طور کامل راجع به این دو سرویس و اهمیت وجود آن ها برای یک کسب و کار و در آخر هزینه و تعرفه های این سرویس که توسط متخصصین مجموعه آرمووب برای شما فراهم شده را توضیح دهیم.

    خدمات سئو درآمدتان را افزایش می دهد، ما می توانیم شما را به صفحه اول گوگل برسانیم

    این یک شعار تبلیغاتی زیبا اما دروغ برای فروش سرویس سئو و بهینه سازی وبسایت است! هیچ کس نمی تواند با ارائه یک سرویس سئو که هزینه چندانی هم ندارد، کسب و کار شما را به صفحه اول گوگل برساند و فروش شما را چند برابر بکند. ممکن است بعد از چندماه از گذشت پیکربندی های سئو بر روی وبسایت شما، برخی از صفحات شما به صفحه اول گوگل راه پیدا کند، اما قراموش نکنید که یک وبسایت فروشگاهی کوچک، شامل حداقل 70 صفحه می باشد. 

    پس چه کنیم و چگونه به صفحه اول گوگل برسیم و فروش خود را افزایش دهیم؟ اگر نیاز به یک پاسخ کوتاه دارید، جواب اینجاست: پیوستگی و بودجه بندی صحیح. حال بیایید ببینیم که سئو و بهینه سازی در واقع چه می کنند و چگونه به موفقیت یک کسب و کار کمک می کنند.

    سئو و بهینه سازی | دوستان جدائی ناپذیر

    سئو (به انگلیسی: SEO) مخفف عبارت بهینه سازی موتورهای جستجوگر یا Search Engine Optimization می باشد. به طور مختصر و ساده شده، سئو به وبسایت شما کمک میکند می کند تا با معرفی خود به موتورهای جستجوگر همانند گوگل، به خود هویت بخشد و دارای موجودیت شود. تصور کنید اگر شما شناسنامه یا پاسپورت نداشته باشید، چقدر همه چیز برای شما سخت خواهد بود چرا که خودتان می دانید چه هویتی دارید و از چه خصوصیاتی برخوردارید اما هیچ کس نمی تواند آن را بپذیرد. سئو دقیقا کار شناسنامه را برای صفحات یک وبسایت انجام می دهد و هویت صفحات را در موتورهای جستجو ثبت می کند. بعد از آن، دستیابی که محتوای وبسایت شما آسان تر می شود و از آن مهمتر، احتمال دسترسی مشتریانی که شما را نمی شناسند اما در گوگل به دنبال محصول یا خدمتی خاص می گردند که کسب و کار شما آن محصول یا خدمت را ارائه می کند، افزایش می یابد.

    بهینه سازی (به انگلیسی: Optimization) به مجموعه کارهایی گفته می شود که بر روی تمامی محتوای یک وبسایت، اعم از صفحات،پست ها، کدهای وبسایت، تصاویر و… انجام می شود تا دسترسی کاربر را به محتوا آسان تر و سریع تر نماید. تصور کنید خودتان یک وبسایت را طراحی کرده اید و تعدادی عکس و محتوا به آن افزوده اید. احتمالا سرعت لود زیادی را تجریه خواهید کرد که این تاخیر در بارگزاری برای کاربران وبسایت شما خوشایند نیست. در اینجا باید از یک متخصص بهینه سازی کمک بگیرید تا با انجام بهینه سازی در سطح کدها، سرعت وبسایت شما را افزایش دهد. از سوی دیگر، تاخیر در اجرا و عدم داشتن تجربه کاربری (UX) مناسب یک وبسایت، در سیستم های تصمیم گیرنده موتورهای جستجو تاثیر فراوانی دارد. تا جائی که اگر وبسایت شما رابط کاربری(UI)، تجربه کاربری(UX) و سرعت اجرای قابل قبولی نداشته باشد، موتورهای جستجو وبسایت شما را تا حد ممکن به کاربران پیشنهاد نمی دهند.

    دو پاراگراف بالا این مساله را توجیح می کند که: سئو و بهینه سازی دوستان جدائی ناپذیری هستند و نباید بهینه سازی وبسایت را از سئو جدا دانست.

    انواع کلی سئو

    سئوی داخلی به تمام فعالیت هایی گفته می شود که درون وبسایت صورت می گیرد تا تمامی محتوای آن به بهترین شکل به موتورهای جستجو معرفی شده و در نتیجه افزایش ترافیک را برای آن به ارمغان بیاورد. در برخی منابع به اشتباه سئوی داخلی را تنها در مورد صفحات یک وبسایت معرفی می کنند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. یک وبسایت تنها از صفحات تشکیل نمی شود. یک وبسایت از صفحات، پست ها، محصولات و لندینگ پیج هایی تشکیل می شود که هر کدام از بلاک ها و تصاویر و... تشکیل شده اند. رویکرد یک متخصص سئو در قبال انواع محتوا در یک وبسایت متفاوت خواهد بود. یک متخصص کاربلد از تکنیک های متفاوت برای سئوی صفحات متفاوت با اهداف متفاوت استفاده می کند. این امر باعث می شود تا دقت در انتخاب تیم متخصص سئو برای صاحب یک کسب و کار آنلاین امری مهم باشد. 

    تصور کنید یک تی شرت بر روی وبسایت خود دارید و می خواهید آن را بفروشید. اگر صفحه مربوط به فروش این تیشرت تنها شامل عکس و قیمت آن باشد، کاربر پس از بررسی آن از وبسایت شما خارج می شود و ممکن است این اولین و آخرین بازدید او از وبسایت شما باشد. اما اگر علاوه بر اطلاعات پایه، اطلاعات مفید دیگری نظیر جنس پارچه، روش مناسب شستشو و... توضیح داده شود و همچنین محصولات دیگر وبسایت شما در این صفحه به کاربر پیشنهاد شود، کاربر ترغیب خواهد شد تا در وبسایت شما بماند و محصولات دیگر شما را نیز بررسی کند. 

    اگر علاوه بر همه این ها، اطلاعاتی در مورد خدمات پس از فروش، بسته بندی و نحوه ارسال سریع محصولات به بازدید کنندگان خود بدهید و صفحات اجتماعی فروشگاه خود را به آن ها معرفی کنید، شانس شما برای افزایش محبوبیت برندتان ده ها برابر افزایش می یابد. نحوه جاگذاری درست این اطلاعات در یک صفحه و لینک سازی های مرتبط و انتخاب کلیدواژه های مناسب، بخشی از کار تیم سئوی وبسایت شما است.

    اگر بخواهیم به طور مختصر، فعالیت هایی که در زمینه سئوی داخلی انجام می شود را به صورت لیست دربیاوریم، این لیست اینگونه خواهد بود:

    1. بهینه سازی کدهای وبسایت
    2. نظارت بر کیفیت تولید محتوا و بهبود محتوای وبسایت
    3. لینک سازی داخلی
    4. ایحاد و بهینه سازی داده های متا 
    5. اتصال گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکز 
    6. پبپیکربندی سئو و تعریف کلمات کلیدی برای محتوای وبسایت

    در سئوی خارجی نیز هدف همان افزایش رتبه وبسایت و افزایش ترافیک می باشد اما از طریق فعالیت هایی که باید خارج است وبسایت صورت گیرند. اکثر فعالیت هایی که در زمینه سئوی خارجی صورت می گیرد، علاوه بر تیم سئوی وبسایت شما، مستقیما به تیم مارکتینگ و سیاست های تبلیغاتی شما نیز مربوط می شوند. پیشنهاد می کنیم برای کار در زمینه سئوی خارجی وبسایت خود، حتما جلسات حضوری یا آنلاینی را که در آن مدیر مارکتینگ و متخصص سئو حضور دارند برگزار کنید تا بتوانید با سیاست گزاری های درست، از اتلاف هزینه و وقت جلوگیری نمائید. 

    اگر بخواهیم لیستی از فعالیت هایی که در زمینه سئوی خارجی انجام می شود تهیه کنیم، این لیست به شکل زیر خواهد بود:

    1. رپورتاژ آگهی 
    2. فعالیت در شبکه های اجتماعی
    3. عضویت در موتورهای جستجو
    4. فعالیت در فروم های مرتبط
    5. لینک فارم (Link Farm)
    6. پست مهمان

    تعرفه های سرویس سئوی آرمووب

    کسب و کارهای کوچک

    3,500,000 تومان / ماهیانه
    • بهینه سازی محتوای وبسایت
    • بهینه سازی کدهای وبسایت
    • پیکربندی سئو صفحات، محصولات و پست ها
    • ایجاد و مدیریت پنل های گوگل سرچ و آنالیتیکز
    • لینک سازی داخلی
    • بروزرسانی داده های متا
    • ارائه گزارش ماهیانه کامل



    • نوع قرارداد: یکساله

    هم اکنون این سرویس برای شما فعال است؟

    کسب و کارهای متوسط

    5,250,000 تومان / ماهیانه
    • بهینه سازی محتوای وبسایت
    • بهینه سازی کدهای وبسایت
    • پیکربندی سئو صفحات، محصولات و پست ها
    • ایجاد و مدیریت پنل های گوگل سرچ و آنالیتیکز
    • لینک سازی
    • بروزرسانی داده های متا
    • پلن شش ماهه فعالیت در شبکه های اجتماعی
    • پلن شش ماهه تبلیغاتی (منطبق با بودجه کارفرما)
    • ارائه گزارش ماهیانه کامل



    • نوع قرارداد: یکساله

    هم اکنون این سرویس برای شما فعال است؟

    کسب و کارهای بزرگ

    10,480,000 تومان / ماهیانه
    • بهینه سازی محتوای وبسایت
    • بهینه سازی کدهای وبسایت
    • پیکربندی سئو صفحات، محصولات و پست ها
    • ایجاد و مدیریت پنل های گوگل سرچ و آنالیتیکز
    • لینک سازی
    • بروزرسانی داده های متا
    • پلن یکساله فعالیت در شبکه های اجتماعی
    • پلن یکساله تبلیغاتی (منطبق با بودجه کارفرما)
    • رپورتاژ آگهی
    • عضویت در لینک فارم ها
    • پست های مهمان
    • ارائه گزارش ماهیانه کامل



    • نوع قرارداد: یکساله

    هم اکنون این سرویس برای شما فعال است؟

    آرمووب چه کاری برای سئوی کسب و کار شما انجام می دهد

    بررسی و مشاوره

    اینکه وضعیت کنونی کسب و کار شما از لحاظ رتبه سئو و ترافیک چگونه است، امری است که باید در همان ابتدای امر بررسی دقیق و کارشناسی شود. در نتیجه وضعیت کنونی کسب و کارتان واضح و واقع بینانه در نظر گرفته می شود و همچنین پیشرفت های آتی قابل اندازه گیری خواهند بود.

    آنالیز کسب و کار

    متخصصین سئو در آرمووب، در همان ابتدای امر، به تحقیق و جمع آوری کامل اطلاعات در مورد حوزه کاری شما می پردازند و همچنین گفتگوهایی را با شما درباره اهداف و چشم اندازهای کسب و کارتان خواهند داشت. نتیجه این تحقیقات میدانی، یک نقشه راه درست برای فعالیت های آتی و هدفمند بودن کل مسیر خواهد بود.

    آنالیز رقبا

    متخصصین سئو در آرمووب بزرگترین و موفق ترین برندهای بومی که در جوزه کسب و کار شما فعالیت می کنند را زیر نظر دارند. ویژگی هایی که باعث موفقیت آن ها شده و همچنین ویژگی هایی که آن ها ندارند و افزودن آن ویژگی ها می تواند کسب و کار آنلاین شما را متمایز از رقبایتان کند، از اهداف این مرحله از کار می باشند.

    مقطعی بودن در سئو، باخت است!

    ما در آرمووب بر این باوریم که سئو و بهینه سازی یک وبسایت، امری نیست که یکبار انجام شود و در انتظار نتیجه آن بنشینیم. ما به یک برنامه مدون و میان مدت معتقدیم. چرا که نظم در تولید محتوا، انتشار محتوا، و… به عنوان یک فاکتور مهم و جدی برای کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده که اگر آن را نادیده بگیرید و به صورت مقطعی کار کنید، از تمامی رقبایتان عقب خواهید ماند و همچنین هزینه های قبلی را اتلاف خواهید نمود.

    هویت بخشیدن به محتوا

    تمامی صفحات، محصولات و پست ها در وبسایت شما دارای ارزش هستند. برای انتقال این ارزش به دیگران، لازم است هویت آن ها را شفاف کنیم. این کار با انجام تنظیمات سئو برای تمامی محتوای موجود و تعریف کلیدواژه های مناسب برای آن ها است. ما برای هر صفحه از وبسایت شما برنامه ای شامل بهینه سازی محتوا در جهت امتیاز سئو، ایجاد داده های متا، لینک سازی، معرفی دیگر بخش های وبسایت، ایجاد تصویر شاخص و… را انجام خواهیم داد.

    بهبود رابط کاربری سایت

    قطعا برای بهبود سئوی وبسایت خود نیاز خواهید داشت تا تغییراتی برروی رابط کاربری انجام دهید و یا بخش های جدیدی به صفحات اضافه کنید. همچنین یکپارچگی در طراحی، از اصول اولیه برندینگ است که باید بر روی وبسایت شما اعمال شود. آرمووب تمامی این ها را برایتان انجام خواهد داد.

    بهبود ساختار محتوای سایت

    محتوا نه تنها بستری است که می توان کلمات کلیدی را در آن گنجاند، بلکه ابزاری است که با استفاده از آن می توان مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل بدل نمود. محتوا همچنین منبعی است که می توان با به اشتراک گذاشتن آن، به کاربران آنلاین بیشتری دست یافت، و افزایش فروش با سئو را تضمین کرد.

    بهینه سازی وبسایت برای موبایل

    وبسایت شما می بایست در تمامی دستگاه ها با سایز اسکرین های متفاوت به درستی اجرا شود. گاهی اوقات لازم است تا برای قسمت هایی از وبسایت طراحی های جداگانه برای موبایل و دسکتاپ انجام داد تا کاربران بتوانند به راحتی در دیوایس های مختلف از وبسایت شما استفاده کنند. آرمووب این کار رابرای شما انجام می دهد.

    تحقیق کلمات کلیدی

    انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از حیاتی ترین گام ها در افزایش فروش با سئو است. با کلمات کلیدی مناسب، مشتریان بالقوه و مخاطبین هدف به راحتی می توانند فروشگاه آنلاین شما را بیابند. به همین دلیل است که کلمات کلیدی اساس استراتژی سئوی شما به حساب می آید.

    امنیت سایت

    کاربران و مشتریان شما باید اطمینان داشته باشند که اطلاعات آن ها همانند آدرس، شماره تلفن، اطلاعات حساب و… نزد شما محفوظ است و شما توانایی محافظت از آن ها را دارید. البته در اصل، امنیت وبسایت در حوزه سئو و بهینه سازی قرار نمی گیرد اما سیاست گذاری ها و پنهان کردن صفحات و اطلاعات شخصی کاربران و جلوگیری از ایندکس شدن آن ها، کاری است که آرمووب برای شما در سرویس سئو انجام می شود.

    سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

    استفاده از تکنیک ها و اصول استاندارد سئو در جهت بهبود رتبه سایت را سئو کلاه سفید و سوء استفاده از ضعف های موجود و فریب موتورهای جستجو برای افزایش رتبه را سئو کلاه سیاه می گویند.
    تمامی مراحل و اقداماتی که تابان شهر برای پروژه های خود انجام می دهد جزء سئو کلاه سفید بوده و این اقدامات همگی در چارچوب الگوریتم های گوگل پیاده سازی می شود.
    زیرا گوگل هر چند وقت یک بار ترفندهای سئو کلاه سیاه را شناسایی و وبسایت هایی که دست به چنین اقداماتی زده اند را جریمه می کند.
    از اقدامات کلاه سیاه می توان به بک لینک سازی زیاد و غیراصولی در سایت های مختلف، کیورد استافینگ، تغییر مسیرهای نادرست و … اشاره کرد.

    آرمووب سئو

    سوالات متدوال مشتریان

    دپارتمان خدمات سئو آرمو وب با داشتن متخصصان حرفه ای سئو و چندین نمونه کار موفق در کلمات رقابتی و در حوزه های مختلف کاری که در همین صفحه می توانید مشاهده کنید، می تواند کسب و کارها شما را به رتبه های برتر گوگل برساند.

    هزینه انجام سئو در آرمو وب با توجه به کلمات انتخابی کارفرما، حجم کنونی وب سایت، مدت زمان مورد نیاز برای بررسی تا رسیدن به نتیجه، عمر دامین و سلامت فنی سایت به صورت ماهانه اعلام می شود.

    آرمو وب سایت شما را از طریق اقدامات سئو کلاه سفید مانند تولید محتوا مفید و هدفمند، بهنیه سازی محتوا از لحاظ سئو و بهینه سازی سئو فنی سایت انجام میدهد و با توجه به محدودیت بودجه و زمان از تکنیک های کلاه خاکستری ایمن برای لینک سازی استفاده می کند تا یک نتیجه پایدار و استاندارد را به کارفرما تحویل دهد.

     

    زمان انجام پروژه سئو، بستگی به سختی و سطح رقابت کلمات کلیدی مد نظر کارفرما دارد و با توجه به این معیارها، زمان به سرانجام رسیدن پروژه در ابتدای کار به کارفرما اعلام می شود.

     

    بله؛ گزارش های ما در آرمو وب به صورت ماهانه به کارفرمایان ارائه می شود. در این گزارش ها روند کاری و پیشرفت هایی که در ماه گذشته داشته ایم با جزئیات شرح داده خواهد شد. توجه داشته باشید که وجود این گزارش ها باید یکی از فاکتورهایی باشد که زمان انتخاب تیم سئو، به آن اهمیت می دهید.

     
     

    برخی از سایت ها از ابتدا بر ساختار نامناسبی طراحی شده اند. به همین دلیل هم هر اقدامی که روی این سایت ها انجام شود، تحت تأثیر این طراحی های نامناسب خواهد بود. در نتیجه باید قبل از هر اقدامی، از خدمات سئو در قالب آنالیز سئو سایت بهره بگیرید تا بتوانید مشکلات فنی موجود در ساختار فنی وب سایت خود را شناخته و آنها را برطرف کنید.

     

    برندهایی که سرویس سئو را از آرمووب دریافت می کنند

    تارجت للسیاحة
    شرکت توریستی تارگت
    فروشگاه کالاماینینگ
    مهآر
    آموزشگاه مهآر
    آزمووب توسعه کسب و کار
    آموزشگاه و فروشگاه ریچ مومو
    آرمووب
    فروشگاه ماینرفن

    آرمووب در شبکه های اجتماعی

    جهت بهره مندی از آموزش های رایگان در حوزه کسب و کار، اخبار و اطلاعات مربوط به کسب و کار و همچنین استفاده از تخفیف های ویژه آرمووب، به جمع خانواده آرمووب در شبکه های اجتماعی بپیوندید

    [elementor-template id="7000031973"]